Jump to content
Zone of Games Forum

Recommended Posts

Posted (edited)

header.jpg?t=1614031836

Жанр: Adventure, RPG
Платформы: PC
Разработчик: Compile Heart, Idea Factory
Издатель: Idea Factory International
Дата выхода: 8 окт. 2019

Скрытый текст

ss_8f675491d814b55fa8774b609cf09cc39a81c

ss_ee07613761964a8a1f45e6c886ce62c805f59

ss_1e46efee594759209f83953d53f0823f8d609

Скрытый текст

 

Скрытый текст

Story

In a world where the bones of an ancient beast tower over the land...

The knight Zephy is part of an order whose role is to hunt down witches — people seen as cursed beings for giving birth to dragons.

When he is almost killed on one of these missions, two mysterious witches save him from the brink of death by feeding him dragon blood.

Granted new magic abilities by their efforts, he soon finds his fate intertwined with the witches and reluctantly joins them to fight against an Empire out to destroy his kind, ruthless dragon hunters, and a witch more powerful than any in existence.

Can they fight all this and save themselves, or will his new allies succumb to the dragon’s curse…?

Key Features

3 Tiers to Fear — In this unique take on the classic turn-based battle system, players take flight and charge at dragons in three vertically-oriented tiers. Strategize how you position your party members as certain dragons have strengths and weaknesses depending on what tier you attack from. Some giant dragons can also swipe through all three tiers, so tread carefully!

Awaken Your Inner Dragon — When attacking an enemy during battle, players fill up their Dragon Gauge. Once maxed, they can transform and harness the power of dragons, drastically increasing their armor and unlocking abilities!

Welcome to Devour Hour — Once an enemy dragon is weakened, players can utilize the Devour skill to obtain a skill tree unique to that dragon. With multiple dragons roaming the land, players can explore different dragon skill trees and combinations that can lead you to victory!

Madness or Riches? — Three witches depend on you to bring them dragon’s blood as food. Starve them, and they go mad. Overfeed them, and they become a dragon! Will you keep them alive or sacrifice them to obtain rare items? The choice is ultimately yours, but each decision you make can change your ending.

Буду рад если кто-нибудь возьмется за перевод.

Edited by SnakeEater001
  • Like (+1) 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Для тех, кто захочет поковыряться — https://disk.yandex.ru/d/3mUoCqRRhfpJ2A

Текст(gbin/gstr) и шрифты(ffu) в GxArchivedFile068.dat. Где-то по темам на этом сайте можно найти софт ко всему этому.

Edited by LinkOFF
  • Like (+1) 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

От себя тогда добавлю. Если кто действительно возьмётся.

1. Текст из CL3 можно вытащить с помощью NepTools (гугл спокойно находит)
2. В игре нет русской кириллицы. Есть вероятность, что в архиве с японскими данными (текст, текстуры и т.д.) есть шрифт, в котором она есть, но не факт. На крайний случай шрифт из DERQ2 игра вполне себе съедает.

3. Текстуры хранятся как в .tex, так и в .cl3. Вторые надо редактировать с осторожностью, поскольку из изменение может привести к вылету, если использовать не те инструменты

P.S.: @LinkOFF, спрошу ради интереса. А у этих .dat есть какая-то структура? Например, события в одной папке, модельки — в другой и так далее. Просто другая программа подобным же образом распаковывает — все файлы в одну кучу. Потом приходится выискивать нужное.

Edited by HocorogEvgeniy
  • Like (+1) 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)
6 часов назад, HocorogEvgeniy сказал:

От себя тогда добавлю. Если кто действительно возьмётся.

1. Текст из CL3 можно вытащить с помощью NepTools (гугл спокойно находит)
2. В игре нет русской кириллицы. Есть вероятность, что в архиве с японскими данными (текст, текстуры и т.д.) есть шрифт, в котором она есть, но не факт. На крайний случай шрифт из DERQ2 игра вполне себе съедает.

3. Текстуры хранятся как в .tex, так и в .cl3. Вторые надо редактировать с осторожностью, поскольку из изменение может привести к вылету, если использовать не те инструменты

P.S.: @LinkOFF, спрошу ради интереса. А у этих .dat есть какая-то структура? Например, события в одной папке, модельки — в другой и так далее. Просто другая программа подобным же образом распаковывает — все файлы в одну кучу. Потом приходится выискивать нужное.

Имен файлов нет, только тип файла — моя прога записывает его в расширение. Ну и в файлах .csh есть хеши. Вероятно, что из них можно получить имена файлов, но это надо разбираться с алгоритмом хеширования. Как вариант конечно можно все это рассовывать по отдельным папкам, но проще будет просто отсортировать папку с файлами по типу файлов.

Часть текста в EXE:

1.png

Edited by LinkOFF
  • Like (+1) 2
  • Thanks (+1) 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



Zone of Games © 2003–2022 | Реклама на сайте.

Система Orphus

×